Saturday, October 2, 2010

My Adhoc Open House

Yang sebenarnya tak rancang nak buat open house pun. Tapi sebab my bff Kirah nak datang beraya di rumah maka dgn sepantas kilat buat decision nak panggil kawan2 Asmarians datang rumah. Itu pun panggil yang mana ada contact number saja. Sedari awal dah plan nak makan banyak2 di rumah Sone kemudian tiba2 jadi adhoc open house di rumah sendiri! Alahai sebenarnya malu nak upload pic dan update entry sebab rumah yang diduduki selama 10 bulan nampak macam baru sebulan masuk. Oh my hubby..bila kita nak upgrade rumah kita bagi tak nampak macam rumah sewa???? Rumah sewa pun lagi cantik apa.

Tetamu paling awal... Sue and family...TQVM for coming







Bila tengok pic ni balik rupanya kitaorang sekelas...Kelas 5D. Sengaja upload dua pic yang seakan2 sama tapi sebenarnya gaya yang berbeza dari Che Em kita.




Gambar tak bercerita...Tapi nak letak jugak sebab best sebab dpt reunite dgn kawan2 sekolah.



Tuan rumah yang berlemuih... Sudahlah berlemuih, dress code mcm bibik sahaja.



Sahabat yang tak pernah tak kalut. Dari sekolah sampai la ni.



Satu-satunya anak kawan yang tak kena rengau dgn anak saya. Ini ada Fizah.



Che Em nak pose di belakang sekali sebab konon nak nampak separuh badan sahaja. And Fizah my jiran yang buat rumah dia mcm hotel adalah tetamu paling last....Dalam seminggu nak jumpa dia pun susah. Wakil kelas 5K mewakili Sone and Azrah tak dapat datang.

Che Em kau buat aksi tak senonoh la...Nanti orang tgk salah faham jadinya. Ohh mak tak rela....



Suami ku memang sentiasa fikir dia masih muda...Lagi 3 tahun life begin at 40!!! Walaupun ramai kata muka suamiku macam Adlin Aman Ramli tak seorang pun nak kata muka saya macam Emelda....Haha...Jangan marah sayang...Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin.



Kan dah kata...rumah masih dalam proses upgrading..Tengok lah tetamu duduk atas lantai sahaja..Ini jiran depan rumah sewa dulu2 kala.



Salute dengan Weda...Sudahlah menghitung hari...siap handle dua orang anak dara dia lagi....Sedih lak aih hang duduk atas tangga ja.








Konon nak hantar tetamu2 pulang tapi sendiri nak bergambar lagi...Mujur la tetamu pun yang kepala camwhoring juga.


Ini gambar last dgn Che Em....Lepas tu terus salin baju and tepek bedak sikit kat muka terus pergi rumah Sone.


Tetiba dah sampai rumah Sone...Mujur sampai lewat lepas habis majlis Tahlil..Biasa ni dua orang ni tak pakai baju kurung...Yang sebenarnya nak teman Che Em nanti dia sorang2 tak pakai baju kurung..Ahaaa.....(Sone pinjam gambar fesbuk).




Walaupun open house ni terjadi sebab Kirah tapi dia yang tak dapat datang...Macam tu cerita dia. And trillion thanks to Che Em, Shasha, Weda, Fizah and Sue a.k.a. tetamu paling punctual for coming to teratak serba kekurangan hamba. InsyaAllah kalau ada rezeki tahun depan buat lagi meriah dan harap kali tu rumah saya tak kesian mcm sekarang.


6 comments:

Sue a.k.a Mrs SM said...

hehehhe sekian lama aku menunggu.....ak dh copy paste pics ni k..... jgn mare....

iEtaFAkyR@ said...

wah! makan2 di kala aku sudah menapak di kl nih. next year jgn lupa buat awai skit k! :P

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

sebenaqnya banyak kali aku rep comment tp awat x keluaq x tau.

sue: gambaq yg snap hari tu byk lg tp aku upload yg berkenaan ja la..ada gambaq anak hang yg mak aku riba aku x boh gak..byk lg la kiranya..

ieta: lain kali hang balik lmbt sikit. dok lama sikit kat kedah ni. dah mai as mall hari tu kalau x boleh mai singgah umah aku sat. hang pun tipun time terkejut tergempaq.

Naddiea said...

eza,bila nak jemput aku pi umah hang ni?kira lawa dh la umah hang weh...nk banding umah aku yg tunggang langgang dgn mainan penuh umah.hehe..

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

nad: umah aku sentiasa terbuka x kira musim raya ka tak, hang mai kedah roger2 la aku.jgn lupa mai umah aku. rmh aku pun tunggang langgang juga..hari2 tgk barang menan sampai sakit pala.

yang jauh di sana said...

ok apa...rumah sewa aku mmg gaya rumah sewa...dengan kotak penuh bilik belakang...kotka pinggan mangkuk hat tak tua arah nak letak kat dinding meja makan...huish3x....kusut tngok...awatnya hang tak ajak aku...berapa kali nak habaq mai kat hang...aku bab makan jarang aku tolak tau hauhuahuahuhaua :D

Post a Comment